Give yourself a gold star!

Al een tijdje geleden kocht ik een heel klein leuk boekje met gouden sterretjes op de omslag. Echt iets voor mij dacht ik en ik moest het boekje hebben! Dus ja, wat doe je dan. Kopen natuurlijk. Waarom Nadine, waarom nou weer een zoveelste boekje waarin je al die ideeën van je kan in kliederen? Ik hoor het mijn vriend al zeggen haha,  Nouuuu… lief! Het idee van dit boekje sprak mij erg aan!  Positiviteit! Dit boekje laat je voor elke kleine prestatie een gouden ster uitreiken. Weet je nog dat je vroeger op de basisschool een sticker kreeg wanneer je iets ‘geweldig’ of ‘goed’ had gedaan. Hoe trots was ik wel niet toen ik op school een sticker kreeg!  ‘MAAAAMMAAAAA, KIJK! ‘Ik heb vandaag een sticker gekregen!’ Wat geweldig vond ik dat en wat een blij gevoel gaf mij dit! Dit is precies het hele idee van deze journal. Voor elke prestatie hoe klein ook, geef jij jezelf een gouden ster! Gewoon om even te benadrukken dat zelfs wanneer je de was doet, een tentamen leert of eindelijk een keer eens naar de sportschool gaat, jij goed bezig bent! Want JA, soms mag je best weleens trots zijn op jezelf! Het geeft een kleine sparkle aan je dagelijkse leven. Even jezelf een compliment geven, een positieve gedachte en je dag kan niet meer stuk!

goldstar1

Het boekje is ingedeeld met allerlei redenen waarom jij jezelf een gouden ster zou moeten geven. Allereerst beginnen ze bij de daily stars. Gewoon voor de kleine dagelijkse dingen verdien jij al een pluim! De was doen? Geen probleem als jij er een gouden ster voor ontvangt! Vervolgens gaan ze verder met small steps stars, want als jij een hele GROTE droom hebt. Hoe begin je dan? Progress is baby steps! Voor elke stap in de goede richting verdien jij een ster! Wat is jouw grote doel? En wat zijn de kleine stapjes die daar bij horen? Schrijf het eens op, zet het op papier. En ga ermee aan de slag! Begin aan die kleine stapjes. Hoe groot jouw droom ook lijkt in het begin. En vergeet niet dat je na elke kleine stap, een compliment verdient. Vier het!

Welke dingen moet jij al heel lang doen en staan al zo lang op je to do list dat je ze gewoon vergeten bent en veel te lang uitstelt? Doe het, streep ze af en ontvang je things-you-have-been-meaning-to-do-forever star! Nog steeds die kledingkast niet opgeruimd. The most effective way to do it, is to do it! Of zijn er juist dingen die je niet gedaan hebt, waar je blij om bent dat je ze niet gedaan hebt? GOUDEN STER! Niet dat hele taart opgegeten maar alleen een heerlijk groot stuk? Gouden ster. Vandaag tijdens het koken niet het huis laten  afbranden? Gouden ster! Je bent je sleutels eindelijk eens niet verloren? Gouden ster! Zelfs deze dingen zijn er om te vieren!

En deze sterren vind ik het leukst! Celebrate everything stars. Even gestopt om die heerlijke rozen te ruiken? Gold star! Alle kleine dingen in het leven zijn er om gevierd te worden. Even een korte gedachte aan een vriend(in) die je laatst aan het lachen maakte? Laat het hem of haar weten en stuur een berichtje! Iets nieuws geprobeerd vandaag? Een onbekend gerecht of heb je je haar ineens een totaal andere kleur geverfd? Ja? Je kan het denk ik bijna al raden! Een gouden ster!

Geef anderen ook eens een gouden sterren. Misschien maakte iemand jou wel aan het lachen vandaag, of kreeg jij een lief berichtje van de ander.  Waardering voor jezelf. Alleen wat is er nog mooier om je waardering ook eens naar anderen te uiten. Gouden sterren uit delen!

Natuurlijk heb je dit boekje niet nodig om gouden sterren uit te delen of aan jezelf uit te reiken. Je kunt gouden sterren zelf creëren. Zoals een compliment, lach of knuffel! Het universum heeft meer dan genoeg sterren voor ons allemaal, dus nu is het tijd om jezelf en anderen wat gouden sterren te geven!

Liefs Dien

Geef een reactie

