Nadine & de NS

cropped-5cc487b33d2c0b7606f32217ae9edc64.jpgPffffff! Wat ging het compleet verkeerd vanochtend. Na het missen van mijn Flixbus, wat schijnbaar een bus is met non-stop WiFi en stopcontacten voor iedere reiziger, die rechtstreeks rijdt tussen verschillende plaatsen, ging ik met de trein vanuit Groningen naar Enschede. Dat verliep niet heel erg soepel. Mijn ochtend begon chaotisch. Ik had college om kwart voor 11, de leuke Flixbus had ik gemist en toen vertrok de trein ook nog eens 5 minuten later. Maar ik zat! Weliswaar met mijn haar in de war, een sjaal die langs mij heen wapperde, een tas half open, maar ik zat!  Alles ging goed, ik had een lekker luisterboek opgezet en ik zat rustig in de overvolle trein in mijn eigen belevingswereldje. Totdat de trein stopte op Zwolle centraal. Doordat de trein 5 minuten later vertrok vanuit Groningen had ik nu nog maar 2 minuten om over te stappen. HELP! Nadine… rustig! Welk perron was het ook alweer? Welke trein moet ik hebben? Waarom download ik nou niet gewoon eens een keer die stomme NS reisplanner app, blijf kalm! Onee, wacht je moet nu toch echt gaan rennen…Anders ben je te laat…dan mis je de trein en je college!!! Maar de tassen zijn zo zwaar, NEEE je moet door rennen Nadine! Vol haast, chaos en drukte rende ik de roltrap op, die mij naar het juiste spoor zou brengen. En dat was ook zo, ik stond op het goede perron en ineens ging het fluitje! NADINE, dit is het teken dat je toch echt een sprintje moet trekken en de trein in moet springen. Hup, daar ging ik! De laatste trap treden en… ja hoor! Gehaald! Zo, gelukkig! Muziek aan en rustig blijven zitten tot station Enschede. Even een gevoel van opluchting… totdat ik de stem van de conducteur hoorde zeggen ‘Welkom in de Intercity naar Roosendaal’.  Juiste perron, verkeerd spoor en dus niet de goede trein. NEEEEEE!

Geef een reactie

