DIY: Vision board

Mijn vriendin Susan kwam laatst met een ontzettend leuk idee, een vision board maken!  Om het nieuwe jaar goed te beginnen gingen we aan de slag. Een vision board is een bord wat je maakt om je doelen voor het komende jaar op weer te geven. Erg leuk om in je kamer neer te zetten. Zo wordt je elke dag even aan je goede voornemens herinnert die je aan het begin van het jaar opstelde. 


Processed with VSCOcam with c1 preset

Om dit creatieve idee uit te voeren heb je niet heel veel bijzonders nodig. Een schaar en lijm zijn handig om in huis te hebben. Woorden, quotes en letters kun je uit oude tijdschriften knippen of uitprinten via het internet. Natuurlijk heb je dan een bord nodig waar je al je motiverende woorden en doelen op kunt plakken. Wij gebruikten een schildersdoek van de Action. Dit schildersdoek was rond de 2 euro. Je kunt ook een houten plank gebruiken, een vel papier of een stuk karton. En het allerbelangrijkste, wat wil je dit jaar bereiken? Welke doelen wil je behalen en wat kan jou daarbij helpen? Dit kunnen bijvoorbeeld motiverende en inspirerende woorden zijn. Susan en ik moesten hier even over nadenken. Uiteindelijk hebben we onze goals voor dit jaar gevonden en zijn we op zoek gegaan naar de juiste woorden en plaatjes hierbij. Zoals ik al in mijn vorige blogpost vertelde, wil ik graag mijn rijbewijs halen dit jaar. Vandaar dat er een plaatje van een auto op mijn vision board is te vinden.

Processed with VSCOcam with c1 presetimage1

Aan de slag!

Om te beginnen ga je op zoek naar woorden en plaatjes die je doen denken aan de doelen die je wilt stellen voor dit jaar. Voor mij waren dat bijvoorbeeld de zinnen ‘Denk groot.’ en ‘You can do it’. Ook bepaalde kleurvlakken kunnen je vision board een mooi effect geven. Zo koos ik voor een licht blauwe kleur. Je kunt er ook voor kiezen om je hele vision board een bepaald thema te geven.  Misschien hou je van overzicht en is het een idee om alleen de kleuren zwart en wit te gebruiken.

Wanneer je klaar bent met het uitknippen en ziet dat je vision board al aardig vol begint te raken kun je vast wat plaatjes gaan neerleggen op het bord. Op die manier kun je een beetje bepalen hoe je vision board eruit gaat zien.

Als je zeker weet hoe jou vision board eruit gaat zien is het tijd om alles op te plakken. Ga aan de slag met de lijm en plak de letters, woorden en plaatjes op. Misschien kun je sommige woorden schuin plakken of verschillende woorden en zinnen bij elkaar plaatsen voor een bepaald effect. Alles kan! Daarnaast hebben wij ook lintjes en kant gebruikt voor ons vision board. 

Processed with VSCOcam with c1 preset

Dan is je unieke vision board af! Nu moet je er alleen nog een bijzonder plaatsje voor vinden in je kamer. Ik heb mijn vision board op mijn houten fruitkistjes gezet. Samen met mijn blauwe lamp en houten letter vind ik het een mooi geheel.

Bedankt voor de gezellig avond en het leuke idee Suusss!

Welke doelen wil jij voor jezelf stellen het komende jaar? 

Liefs, Nadine

10418403_765821656829040_233861619281441745_n

Geef een reactie

