DIY: Woonketting

De laatste tijd  zie ik deze DIY heel vaak voorbij komen op het internet. Een eigengemaakte woonketting. De moeder van mijn vriend liet mij de DIY zien op de site van Fris! Ontzettend simpel, maar heel leuk! Geschikt als cadeautje of om gewoon zelf in je kamer op te hangen. Samen met mijn zusje ging ik aan de slag om deze woonketting te maken. 


image4-1

Zoals ik al zei is deze DIY ontzettend simpel. Zo heel veel spullen zijn er dus  niet voor nodig. Toch zal ik alles nog even op een rijtje zetten.

What do you need?

-een schaar

-touw

-10 houten kralen van 16mm

-een leuke ansichtkaart of foto

-een knijpertje (Xenos)

De kralen en de ansichtkaart heb ik gekocht bij Fris Sieraden in Groningen. Deze winkel is te vinden in een zijstraat van de Vismarkt. Mijn vriend woont sinds kort in Groningen en ik was benieuwd naar de winkel dus ben ik even snel naar binnen gewipt. Fris! heeft ook een website waar je kralen en kaarten kan bestellen. Natuurlijk kun je ook zelf op zoek gaan naar houten kralen en ansichtkaarten. Variëren is heel makkelijk. Zo kun je verschillende kleuren kralen gebruiken. Ook is het leuk om eens van ansichtkaart te wisselen. De knijpers zijn te koop in een zakje bij de Xenos. 

Aan de slag! 

Als eerste knip je een stuk touw af van ongeveer 50 cm. Hier maak je een lus in en een knoop. Zo kun je de woonketting makkelijk op hangen. Vervolgens rijg je de kralen aan het stuk touw. Als je dit hebt gedaan maak je een knoop achter de laatste kraal. Dan is het de bedoeling dat je de knijper aan het touw vast knoopt. Dit kun je doen door middel van het touw door het rondje heen te halen. Dit rondje zit tussen de twee kanten van de knijper in. Het knijpertje aan het touw vast knopen kan nog best lastig zijn. Misschien is het handig om met ijzerdraad het knijpertje vast te maken. Als laatste plaats je een kaartje, een foto of een leuke tekst tussen de knijper en voilà! Jouw eigengemaakte woonketting is ready om op gehangen te worden.

image1-3

Liefs, Nadine

2 gedachtes over “DIY: Woonketting

Geef een reactie

